AffaldVarme Aarhus hedder nu Kredsløb
1. marts 2022 skiftede AffaldVarme Aarhus navn til Kredsløb.
Et navn, der bedre afspejler det, vi arbejder med hver dag. Nemlig at skabe det optimale kredsløb for energi og ressourcer.
Hvad vil du gerne
søge frem?
1. marts 2022 skiftede AffaldVarme Aarhus navn til Kredsløb.
Et navn, der bedre afspejler det, vi arbejder med hver dag. Nemlig at skabe det optimale kredsløb for energi og ressourcer.
Navnet Kredsløb er valgt, fordi det viser, hvad vi gør.
Hver dag arbejder vi for at skabe det mest optimale kredsløb for energi og ressourcer. På den måde afspejler navnet Kredsløb vores værdier, strategi og ambitioner for den grønne omstilling.
Det er faktisk ikke anderledes end det, vi allerede gør. Men det sætter vores vision og opgave på spidsen og gør det klart, at vi er her for at gøre det nemt at være grøn.
Siden 2007 har AffaldVarme Aarhus været navnet på den afdeling i Aarhus Kommune, som stod for fjernvarme og håndtering af aarhusianernes affald.
I slutningen af 2019 blev AffaldVarme Aarhus selskabsgjort. Dermed er vi ikke længere en del af kommunen og må ikke længere bruge byvåbnet i vores logo.
Fra fortid til fremtid
Vi sørger stadig for fjernvarme til Aarhus og omegn og håndterer aarhusianernes affald. Men vores hovedfokus er i dag affaldsminimering, genanvendelse, genbrug, grøn energi, køling og energioptimering.
Derfor dækker navnet AffaldVarme Aarhus ikke længere, hvem vi er, og hvad vi laver. Det er en fortælling om fortiden. Nu er det tid til at kigge på nutiden og fremtiden.
Vi arbejder ikke blot med affald, men med ressourcer, affaldsminimering, genanvendelse og genbrug.
Vi leverer mere end varme og udvikler løbende nye grønne, konkurrencedygtige og driftssikre løsninger inden for ressourcehåndtering og energi.
Vi leverer fjernvarme ud over Aarhus Kommunes grænser, og vi arbejder på tværs af Østjylland for at sikre de mest bæredygtige løsninger inden for energi og ressourcehåndtering.
Det er forventet, at vi spiller en stærkere rolle i den grønne omstilling både lokalt i Aarhus Kommune, regionalt og nationalt.
Formålet med et nyt navn er bl.a. at differentiere os så meget som muligt på vores marked, som både rummer opgaver under monopol og under fuld konkurrence.
Fra vores hjørne af verden gør vi alt, hvad vi kan for at skabe det mest optimale kredsløb for energi og ressourcer.
For dig som kunde betyder det nye navn, at det bliver endnu mere tydeligt, at du har et forsyningsselskab, som går i front for den grønne omstilling.
Du kan være sikker på, at Kredsløb gør det nemt for vores kunder at være grønne. At vi gør vores arbejde så grønt som muligt og samtidig arbejder på at gøre det så let som muligt for dig og de andre kunder at skabe grønne handlinger, når det gælder affald, genbrug og energi.
På den måde arbejder vi videre mod samme mål: At gøre det nemt at være grøn.
Hvorfor skal I have nyt navn?
I slutningen af 2019 besluttede Aarhus Byråd at gøre os til et selvstændigt selskab for at give os de bedste muligheder for at udvikle os.
Vi spiller en vigtig rolle i den grønne omstilling lokalt, regionalt og nationalt. Og i fremtiden skal den rolle være endnu større.
Det kræver et navn som i højere grad beskriver den grønne vej, som vi allerede går, og at vi beskæftiger os med mere end affald og varme.
Hvornår skifter I navn?
Vi skifter navn til Kredsløb 1. marts 2022.
Vi sørger naturligvis for, at du fra denne dato kan finde nye mailadresser og andre kontaktoplysninger her på hjemmesiden.
Hvad koster navneskiftet?
Vi ved godt, at et navneskifte koster penge, og derfor skal man virkelig overveje det nøje. Det har vi gjort.
Vi tror på, at et stærkt og tydeligt brand med et godt navn har nemmere ved at skabe de kunderelationer, som fører til klimavenlige handlinger.
Vi forventer, at hele navneskifter koster ca. 6. mio. kr.
En stor del af udgiften ville komme under alle omstændigheder, fordi vi ikke længere må bruge Aarhus Kommunes byvåben - det er forbeholdt myndigheden.
Derfor skulle alle vores skilte, tøj med logo, folie på biler og skraldevogne alligevel udskiftes.
Vi har besluttet, at vi ville vente med at fjerne byvåbenet til vores nye navn er på plads. Dermed sparer vi både penge og ressourcer ved ikke at udskifte det hele to gange.
Aktivitet | Udgift |
---|---|
Navneudvikling og visuel identitet | 550.000 kr. |
Juridisk rådgivning og domæner | 810.000 kr. |
Lancering | 90.000 kr. |
Udskiftning på biler, skraldebiler, skilte og arbejdstøj | 2.500.000 kr.** |
IT og digitale kontaktpunkter | 900.000 kr.* |
Marketing og kundevendte materialer | 1.350.000 kr.* |
I alt | 6.200.000 kr. |
Hvad betyder det for mig som kunde?
Det betyder, at du fra 1. marts 2022 vil modtage fakturaer fra Kredsløb.
Skal jeg gøre noget aktivt?
Nej, du behøver ikke gøre noget.
Får jeg stadig min regning i betalingsservice?
Ja, hvis du har valgt at få din regning i betalingsservice, så fortsætter det som hidtil.
Har du endnu ikke tilmeldt betalingsservice, kan du gøre det under Selvbetjening.
Jeg har et kort til vejerboden, skal det skiftes?
På et tidspunkt kommer der nye kort til vejerboden. Du bliver kontaktet, når det er aktuelt.
I pressemeddelelsen kan du læse mere om baggrunden for navneskiftet.
Her sætter administrerende direktør Bjarne Munk Jensen også ord på, hvorfor der er behov for et nyt navn.
Vi er skiftet til MitID. Derfor har vi brug for, at du bekræfter, hvem du er, første gang du logger ind.
Følg vejledningen.
Vil du se, hvornår din beholder bliver tømt? Se tømmekalenderen her
Trin 1
Du skal bruge en engangskode fra Kredsløb. Bestil her eller ring til os.
Trin 2
Log ind med dit MitID og engangskoden fra Kredsløb.
Det er kun første gang, du skal bruge en engangskode. Derefter logger du ind med MitID.
Med MitID er du tryg og sikker.
Bare log på, så får vi automatisk de oplysninger, som vi skal bruge.
Trin 1
Du skal bruge en engangskode fra Kredsløb. Bestil her eller ring til os.
Trin 2
Log ind med dit MitID og engangskoden fra Kredsløb.
Det er kun første gang, du skal bruge en engangskode. Derefter logger du ind med MitID.