Gå til indhold

Hvad vil du gerne
søge frem?

Har du spørgsmål til din fjernvarme?

Her kan du finde svar på oftest stillede spørgsmål. Du kan bl.a. læse mere om hvordan din regning er sammensat.

Du kan kontakte Kundeservice alle hverdage fra 8.00-15.00 på tlf. 77 88 10 10 
På helligdage, 1. maj, 5. juni og fredagen efter Kristi Himmelfart har Kundeservice lukket.

Du kan også skrive til os ved at trykke på knappen herunder. Det er nemt og hurtigt. 

Kundeservicemedarbejder
Sådan er din varmeregning fra Kredsløb sammensat

Det indeholder din varmeregning

Målerens registrerede forbrug af varmeenergi i kWh (kilowatt-timer). 

Energimåleren måler vandmængden som løber igennem dit anlæg. Samtidig måles energiindholdet i vandet, når det løber ind i huset og igen, når det forlader huset.

Varmeforbrug – også kaldet forbrugsbidrag

Alle skal betale et årligt abonnementsbidrag. Det dækker administration og driften af din varmemåler.

Abonnementsbidraget opkræves efter din varmemålers størrelse og dit behov for varme og varmt vand.

Abonnementsbidrag

Effektbidraget afhænger af din boligs størrelse registreret i BBR (Bygnings- og Boligregistret). 

Det er et fast årligt bidrag, som dækker udgifter til drift og vedligeholdelse af rør og produktionsanlæg. 

Læs mere om effektbidrag her

Effektbidrag

Vejledning til din varmeregning

Sådan fungerer det

  1. Hver tredje måned får du en varmeregning.
  2. Du betaler forud for de næste tre måneders varmeforbrug (aconto-opkrævning).
  3. Det betyder, at du på hver regning:
    • Betaler forud for dit varmeforbrug de næste tre måneder
    • Betaler for dit varmeforbrug de seneste tre måneder - minus det, du betalte forud på sidste regning
Find svar på dine spørgsmål

Oftest stillede spørgsmål om regninger

Hvordan tilmelder jeg mig Mobile Pay?

Log på Min Varme.

Under menuen 'Regninger' kan du tilmelde dig Mobile Pay. 

Så bliver din regning betalt helt automatisk hver måned.

Gå til Min Varme

Hvordan tilmelder jeg mig Betalingsservice?

Tilmeld dig i din netbank.
Brug PBS nr. 09802533.

Så bliver din regning betalt helt automatisk hver måned.

Hvordan tilmelder jeg mig kortbetaling?

Log på Min Varme.

Under menuen 'Regninger' kan du tilmelde dig kortbetaling.

Du skal blot indtaste din e-mailadresse.

Gå til Min Varme

Hvordan betaler jeg første regning?

Se betalingsoplysninger nederst på regningens side 1.

Når regningen er betalt, kan du tilmelde fremtidige regninger til Mobile Pay, Betalingsservice eller kortbetaling. 

Så bliver din næste regning betalt automatisk.

Hvornår får jeg en regning?

Dit varmeforbrug bliver afregnet fire gange om året: 31. marts, 30. juni, 30. september og 31. december.

Du får en varmeregning hvert kvartal. Du modtager en varmeregning i januar, april, juli og oktober.

Forstå din varmeregning

Hvordan bliver min varme afregnet?

Hvert kvartal får du en kvartalsopgørelse, hvor forbruget for det seneste kvartal bliver opgjort.

Opgørelsen viser, hvad du blev opkrævet i seneste kvartal, og hvad du reelt brugte. Forskellen på de to beløb (differencen) bliver opkrævet/modregnet på den næste regning.

Hvad er aconto?

Aconto bliver fastsat på baggrund af dit varmeforbrug i samme periode sidste år og graddage-korrigeret med gennemsnittet for de seneste 10 år. Graddagetal bliver brugt til at korrigere for vejret, når vi beregner dit forventede årsforbrug.

Aconto betyder, at du betaler forud med henblik på en senere endelig afregning ud fra dit varmeforbrug.

Læs om graddage

Jeg har fået en rykker, men ingen regning

Når der er to personer registreret hos os, er det den, der står registreret først, som får regningen.

Hvis betalingen ikke er registreret til forfaldsdato, bliver der sendt en rykker til begge personer.

Hvad koster det at have fjernvarme?

Prisen afhænger at din boligtype, -størrelse og dit varmeforbrug.

Se priseksempel her

Hvorfor er min varmeregning højere om vinteren?

Din varmeregning er højere om vinteren end om sommeren. Den afspejler nemlig dit forbrug, og når det er koldt udenfor, stiger varmeforbruget indenfor.

Du får en regning 4 gange om året
Dit varmeforbrug bliver opgjort fire gange om året: 31. marts, 30. juni, 30. september og 31. december.

Du modtager en kvartalsafregning inkl. 3 måneders aconto varme. Vi får automatisk forbrug fra din varmemåler. Kvartalsopgørelsen bliver lavet ud fra målertal fra varmemåleren. Aconto varme betales forud.

Dit aconto forbrug bliver beregnet ud fra forbruget i samme periode sidste år korrigeret med gennemsnittet af det vi kalder graddage (dvs. kolde dage med behov for mere rumopvarmning) for de seneste 10 år. 

Sådan fordeler dine regninger sig
Ca. 40 % af årsforbruget i perioden 1. januar til 31. marts

Ca. 15 % af årsforbruget i perioden 1. april til 30. juni

Ca. 5 % af årsforbruget i perioden 1. juli til 30. september

Ca. 40 % af årsforbruget i perioden 1. oktober til 31. december

Har du en ny måler?
Hvis du har en ny installation, så beregnes varmen med den samme fordeling ud fra et anslået årsforbrug.

Sådan logger du ind på Min Varme

Selvbetjening og login

Selvbetjening og login

Hvor og hvordan logger jeg ind?

Sådan logger du på Min Varme

Login på Min Varme og brug MitID. Første gang du logger ind skal du bruge dit kundenummer og en aktiveringskode.

Aktiveringskoden kan du finde på din regning, i din betalingsoversigt eller i dit velkomstbrev.

Når du logger ind på Min Varme første gang

Der er 4 trin til login

Der er 4 trin, første gang du logger på selvbetjeningen Min Varme.
Næste gang du logger på, skal du kun bruge MitID/NemID.
  1. Log ind med dit MitID/NemID på forsiden
  2. Indtast din e-mail og tryk send.
  3. Du får en e-mail med en kode. Indtast koden på siden.
  4. Indtast dit kundenummer og din aktiveringskode, som du finder på din regning, dit velkomstbrev eller din betalingsserviceoversigt.

Find oplysningerne på din regning

Du kan se dit kundenummer og aktiveringskode på regningen, som du har modtaget i e-Boks eller med posten.

Find oplysninger i dit velkomstbrev

Du kan også finde kundenummer og aktiveringskode i dit velkomstbrev, som du modtog, da du blev kunde.

Find oplysninger på din betalingsoversigt

Hvis din regning er tilmeldt Betalingsservice, kan du finde kundenummer og aktiveringskode på betalingsoversigten

Du kan også ringe til os på 77 88 10 10 - tast 1 og derefter 1 igen.

 

Find dit kundenummer og aktiveringskode

Find oplysninger på din betalingsoversigt

Hvis din regning er tilmeldt Betalingsservice, kan du finde kundenummer og aktiveringskode på betalingsoversigten.

 

Find oplysninger på din regning

Er regningen ikke tilmeldt Betalingsservice, kan du se kundenummer og aktiveringskode på regningen, som du har modtaget i e-Boks eller med posten.

 

Find oplysninger i dit velkomstbrev

Du kan også finde kundenummer og aktiveringskode i dit velkomstbrev, som du modtog, da du blev kunde.

Du kan også ringe til os på 77 88 10 10, tast 1 og derefter 1 igen. 

Kan du ikke logge ind?

Cookies kan være problemet

Hvis du har fundet dit kundenummer og aktiveringskode og stadig ikke kan logge ind, så kan det skyldes tilladelse om cookies.

Se vejledning

Ellers ring til os på 77 88 10 10, tast 1 og tast 1 igen.

Login for erhvervskunder med et cvr-nummer

Som medarbejder, bogholder, foreningsmedlem mv. skal du have et MitID medarbejdersignatur med nøglekort eller nøglefil for at logge ind.

Du kan bestille en MitID medarbejdersignatur her.

Find svar på dine spørgsmål

Oftest stillede spørgsmål om at blive kunde

Hvordan får jeg fjernvarme til mit nybyggede hus?

Bestil et tilbud, så er der ikke lang vej til fjernvarme.

Her kan du også læse mere om fordele og se priser.

Fjernvarme til nybyggeri

Hvordan skifter jeg til fjernvarme?

Bestil et tilbud, så du kan få en stabil og effektiv varmekilde uden brug for vedligehold.

Se også priser og alle fordelene. 

Skift til fjernvarme

Jeg er flyttet til et hus med fjernvarme. Hvordan tilmelder jeg mig?

Du skal udfylde en formular når du flytter i et hus med fjernvarme.

Tilmeld dig fjernvarme

Husk varmen, når du flytter

Er du i tvivl om, hvordan du skal melde flytning? Hvornår du skal melde flytning? Eller hvem du skal melde flytning til, når du er lejer?

Her kan du finde svar på dine spørgsmål.

Oftest stillede spørgsmål om forbrug

Hvor kan jeg se mit forbrug?

På Min Varme kan du følge dit forbrug, klik på fanen Mit varmeforbrug. 

Gå til Min Varme

Jeg kan ikke se mit forbrug

For at kunne se dit forbrug skal du tilføje en forbrugsadresse. Tilføj en forbrugsadresse ved at klikke på profil-ikonet øverst i højre hjørne.

Her skal du taste dit kundenummer og din aktiveringskode, som du finder på dit velkomstbrev og/eller din seneste regning.

Hvordan kan jeg spare på varmen?

Vi har samlet tips og tricks til dit varmeforbrug så du kan spare på din varmen.

Både til gavn for klimaet og din økonomi.

Få tips til at spare

Hvad er returtemperatur?

Når fjernvarmevandet er blevet brugt til at lave varme og varmt vand i dit hjem, bliver det ført tilbage til varmeværket. 

Den temperatur, fjernvarmevandet har på vej tilbage, kaldes returtemperatur.

Læs om returtemperatur

Hvorfor har jeg grønt vand?

Vi benytter et grønt sporingsstof, der på ingen måde er giftigt eller farligt, til at teste for utætheder i fjernvarmesystemet.

Læs her, hvis du ser grønt vand.

Jeg har grønt vand

Hvad er et normalt varmeforbrug?

Der er mange faktorer, der påvirker dit varmeforbrug.

Det afhænger af, bl.a. af hvor godt din bolig er isoleret.

Bliv klogere på forbrug

Skriv til os eller
ring på 77 88 10 10

Kan du ikke finde svar på det, du søger? Så skriv eller ring til os.

Udfyld kontaktformularen ved at trykke på knappen nedenfor. Vi sidder klar ved indbakken og telefonerne alle hverdage kl. 8.00-15.00.

Få hurtig besked og slip for papir

Giv samtykke til CPR-nummer

Når vi har dit samtykke, kan vi sende information til din e-Boks og nemt udbetale tilgodehavender til din NemKonto.

Sådan giver du dit samtykke.

  1. Log ind på Min Varme ved at trykke på knappen 'Giv samtykke' nedenfor.
  2. Afgiv dit samtykke.
  3. Gå nu til e-Boks.dk og tilmeld post fra 'Kredsløb'